ArosCupen 2015 matkakertomus

01.07.2015 10:48

Lähdimme keskiviikkona 24.6. laivalla kohti Tukholmaa. Määränpäänämme Västerås ja ArosCuppen. Matkan alku sai hieman kolhuja kun tilaamamme bussi oli hieman odotettua pienempi. Saimme kuitenkin tavarat, pelaajat ja huoltoporukan mahtumaan bussiin ja pääsimme starttaamaan kohti terminaalia. Laiva matka sujui hyvin ja vaikka oltiin laivalla heti ensimmäisestä hetkestä lähtien pelaajat osoittivat kykynsä toimia ryhmänä ja noudattaa annettuja ohjeita. Johon kuului myös hiljaisuus klo 22.

Aamulla virkeänä aamupalalle ja noutamaan laukut jonka jälkeen pääsimme lähtemään laivasta bussilla kohti Västeråsia. Matka Tukholmasta kesti hieman päälle tunnin. Saavuimme turnaus toimistolle Hamreen jossa oli jo täysi tohina päällä. Mieleen painuva kokemus sinänsä, sillä kyseessä oli paikallisen joukkueen harjoittelukeskus joka sisälsi mm. clubitilan, pukukopit (n. 10) sekä kenttiä silmän kantamattomiin. Karttakuvan perusteella kenttiä oli merkattu alueelle vaatimattomat 15. Osa tekonurmia, osa nurmia. Kaikki paikallisen Skiljebo SK:n käytössä. Olisuhteet ovat länsinaapurissa hieman erilaiset kuin täällä meillä. Ilmoittautumisen jälkeen matka jatkui kohti lounaspaikkaa. Lounaaksi tarjottiin makkarasipattia. Yksi valmentajista ei ole fani, en kerro kuka. (Makkarasipattia ei onneksi tarjoiltu kuin kolme kertaa matkan aikana). Lounaan jälkeen pienet rättisulkeiset ja siitä lähdimme suoraan Apalbyn kentälle ensimmäiseen otteluun. Vastassa oli erittäin kova joukkue Huddinge joka loppujen lopuksi voitti koko turnauksen. Huddingen pelaajien taitotasoa ei voi kuin ihailla. Tekniset suoritukset joita kyseisen joukkueen pelaajat tekivät, ovat harvinaisia jopa poikapuolella ottelutilanteissa. Meidän tytöt pelasivat aivan loistavan ottelun ja 7-0 tappio ei todellakaan tuntunut pahalta vastustajan taso huomioiden. Pääsimme luomaan myös muutaman maalinteko tilanteen jotka eivät tosin maaliin saakka päättyneet. Pelin jälkeen lähdimme ensimmäistä kertaa hotellille. Ihan näkemisen arvoinen paikka tämäkin. Loistava sijainti aivan keskustassa sekä 25 kerrosta takasivat hyvät puitteet majoittumiselle. Luonnollisesti ennen huoneisiin pääsyä kävimme syömässä. Tällä kertaa saatiin pastaa joten kyseinen valmennukseen kuuluva henkilökin oli tyytyväinen. Toinen peli pelattiin Blåsbon kentällä ja vastassa jo hivenen tutumpi ACK. Peli oli erittäin tasainen ja todennäköisesti olisi päättynyt 0-0 mutta sade teki kentästä liukkaan joka hieman auttoi vastustajaa saamaan ottelun loppupuolella 1-0 maalin. 2-0 syntyi vastaiskusta kun yritimme saada hieman hanakammin maalin eroa umpeen.

Toinen päivä oli loistavasti suunniteltu järjestäjien puolesta. Vain yksi peli ja sekin klo 13.50. Herätys hieman ennen klo 9 ja siitä aamupalalle. Sen jälkeen päästimme huoltajat vapaalle ja lähdimme pelaajien kanssa  tutustumaan kaupunkiin. Eksyimme pienen joen rantaan johon oli rakennettu jos jonkinlaista härpäkettä kaupunkilaisfestivaaleja varten. Tytöt pääsivät kokeilemaan trampoliinillä hyppimistä kuminauhojen varassa sekä vedessä kelluvia vesikupla palloja. Tytöillä tuntui olevan ihan hauskaa. Tämän jälkeen vuorossa luonnollisesti lounas (makkarasipattia) ja sen jälkeen kolmanteen peliin jossa vastaan asettui Sollentuna. Myös tämä ottelu oli erittäin tasainen mutta maalinteko jätettiin suosiolla vastustajan harteille. Pelin jälkeen olikin paluu hotellille ja siitä tytöt pääsivätkin huoltajien matkassa shoppailemaan. Sitähän varten tänne oli tultu.. :) Illalla illallisen jälkeen päästiin hieman jälleen tutustumaan Västeråsin kaupunki festivaaleihin. Jonka jälkeen olikin hyvä haukata hieman iltapalaa ja matkata untenmaille.

Lauantaina vuorossa oli viimeinen alkulohkon peli Önstan kentällä. Vastassa Spånga. Kyseinen joukkue ei ollut voittanut meidän lailla tässä vaiheessa yhtään peliä. Syytä tähän on vaikea sanoa sillä vastustaja oli Huddingen jälkeen kyllä kovin meitä vastaan pelanneista joukkueista. Ei kovin taitava teknisesti mutta täynnä todella kovan potkun omaavia pelaajia. Tämä ottelu päättyi myös tappioon ja seuraavana olisi iltapäivän jatkopelit. Jatkopeleissä vastaan asettui Rundby IK. Joukkue oli meitä selvästi heikompitasoisempi mutta on aikalailla sama hallita ottelua alusta loppuun mikäli vastustaja tekee kaikki maalit. Eli tämä peli olisi pitänyt voittaa heittämällä mutta tällä kertaa meni näin. Pelit loppuivat tähän hieman karvaaseen 2-0 tappioon. Tyttöjen mieliala sen sijaan ei kadonnut mihinkään vaan iloittelu jatkui illallisen jälkeen jälleen kaupunki festivaaleilla. Siihen subista haetut iltapalat ja jälleen oltiin valmiita nukkumaan.

Sunnuntaina nukuttiin tarkoituksella hieman myöhempään ja aamupäivä käytettiin pakkaamiseen jonka jälkeen olikin aika lähteä takaisin kohti Tukholmaa. Ilma oli kuuma. 25 astetta, pieni bussi ja paljon ihmisiä. Paluumatka Tukholmaan sujui hieman "tuskaisesti". Ainakin aikuisten mielestä. Turvallisesti päästiin kuitenkin perille, kiitos Bussikuskimme ja jälleen oli aika astua laivaan. Ilta laivalla sujui muun matkan tavoin tytöiltä mallikkaasti ja voidaan sanoa, että oli todella mukava ja onnistunut reissu. Espanjan reissua odotellessa!